Районний методичний практикум для вчителів української мови та літератури

29 січня у НВК «Потенціал» відбувся методичний практикум для вчителів української мови та літератури Оболонського району м.Києва. До нас завітали вчителі української мови, аби долучитись до розгляду надсучасної теми- «Інтеграція традицій та інновацій у викладанні української мови і літератури в умовах експериментального освітнього закладу всеукраїнського рівня».Мета семінару - розкрити особливості роботи вчителів-предметників в умовах експериментального освітнього закладу та обмінятися досвідом щодо запровадження інноваційних форм, методів і способів навчання та їх поєднання з традиційними.
НВК «Потенціал» запроваджує експеримент всеукраїнського рівня “Методичні засади реалізації авторської моделі освітньої діяльності “Школа партнерської кооперації”. Саме тому ми запросили до участі в семінарі Тарасенко Г.М., старшого наукового співробітника Національного музею історії України у Другій світовій війні, маму, учениці 8-Б класу, адже ми співпрацюємо з цим музеєм уже понад 3 роки за різними напрямками, що дає позитивні результати. Ганна Михайлівна закцентувала увагу на тому, які можливості надає музей для формування компетенції спілкування державною мовою через аналіз історичних фактів, джерел, експонатів.
Аби максимально розкрити тему практикуму та досягти поставленої мети, вчителі були поділені на три групи ( за кольором папки) , кожна група відвідувала одну з трьох локацій та протягом 15 хвилин розглядала певне питання з виконанням практичних вправ, а потім переходила до іншої локації.
Перша локація працювала над питанням «Особливості викладання української і зарубіжної літератури за програмами науково-педагогічного проєкту «Інтелект України». Зубик С.П. та Назаренко О.П. розкрили перед вчителями специфіку роботи на уроках за програмою «Інтелект України», надали цікаві практичні вправи для виконання, аби вчителі змогли побачити, які завдання мають вміти виконувати учні та які навички ми під час цього формуємо.
На другій локації розглядали питання «Учитель-мовник у системі координат експериментальної діяльності: формування в учнів соціальних і громадянських компетентностей та ключової компетентності «Спілкування державною мовою». Розпочала працювати на цій секції Вовк Н.В., вчителька української мови та літератури, вона розкрила свою авторську форму роботи з учнями, яка дозволяє усіх зацікавити та плідно опрацювати тему. Так, вона повідала усім, як створювати «мовні витинанки» та технологію роботи з ними. Вчителі були приємно здивовані такій знахідці, адже це не лише креативний, а й максимально ефективний спосіб перевірки знань учнів. Потім Роман М.А., вчителька української мови та зарубіжної літератури продемонструвала , як вона впроваджує на уроках залучення казкових героїв та іграшок, аби опрацювати тему. Казкові персонажі дозволяють у невимушеній формі залучити кожного до роботи та зробити її цікавою. А Мотричук С.В. попрацювала з колегами над розвитком культури мови, а для цього запропонувала усім прочитати інтерв'ю однієї відомої зірки та виправити усі помилки. Такий вид роботи дуже подобається учням та дозволяє їм зрозуміти, як важливо не лише знати українську мову, а й дотримуватись культури мовлення.
На третій локації розглядали питання «Особливості викладання української мови за програмою «Інтелект України». Особливості роботи вчителя в профільних класах-групах довузівської підготовки». Малішевська А.П., вчителька української мови та літератури, продемонструвала деякі види робіт на уроках української мови за програмою «Інтелект України», що дало змогу розкрити поняття поліфункціонального уроку, блочного подання теми та важливості принципу чотирьохразового повторення навчальної одиниці.
Вчителі мали змогу долучитись до вправи «Фотоапарат», гри «Так чи ні», ознайомилися з особливостями роботи над правилами, а також долучились до руханки, яка є невід'ємною частиною уроків.
Червоненька Л.В., вчителька української мови та літератури, розкрила свої невеличкі секретики роботи в профільних класах-групах довузівської підготовки, що дозволяють кожному успішно запам'ятовувати ту інформацію, яка перевірятиметься під час складання ЗНО, адже зараз є чимало змін у правописі, а тому їх слід ретельно опрацьовувати та запам'ятати.Різноманіття вправ та вдале їх чергування продемонструвало вчителям системність роботи.
Практикум перевершив усі сподівання, запрошені гості і ми усі отримали новий та корисний досвід, адже відбувся живий обмін інформацією. Наші вчителі продемонстрували практично , які дієві форми та методи можна використати, аби зробити уроки інноваційними та цікавими для сучасних учнів, зберігаючи найкращі традиційні надбання.